Διαχείριση Ψηφιακού Περιεχομένου και Επικοινωνίας Ανθρώπου-Υπολογιστή

Κωδικός: 
8152
Εξάμηνο: 
6ο
Μαθήματα Κατευθύνσεων
Διδάσκων: 

Περιεχόμενο μαθήματος

Η διαχείριση του Ψηφιακού Περιεχομένου έτσι ώστε να καταστεί αποτελεσματική η επικοινωνία μεταξύ Ανθρώπου και Υπολογιστή. Η ραγδαία αύξηση του όγκου των πληροφοριών οι οποίες παρέχονται με τη μορφή ψηφιακού περιεχομένου προσβάσιμου μέσα από διαφορετικές εφαρμογές αλλά και διαφορετικές πλατφόρμες έχει αναδείξει την ανάγκη διαχείρισής του έτσι ώστε να λαμβάνεται από τον τελικό χρήστη με αποτελεσματικό και εύχρηστο τρόπο.

Στο πρώτο μέρος του μαθήματος, αναλύονται οι ακόλουθες έννοιες:

  • Εμπειρία Χρήστη (UX)
  • Κυβερνοψυχολογία
  • Διαδραστικότητα και μέθοδοι μέτρησης της αντιληπτής διαδραστικότητας
  • Σχέση μεταξύ πραγματικής και αντιληπτής διαδραστικότητας
  • Μοντέλα Γνωστικής Ψυχολογίας που αναλύουν την επεξεργασία πληροφοριών που παρέχονται στο ψηφιακό περιβάλλον (Μοντέλο Πιθανοφάνειας Επεξεργασίας)
  • Υποκειμενική Διαφοροποίηση σε Ψηφιακές Εφαρμογές
  • Αρχές χρηστικότητας και μέθοδοι αξιολόγησης

Στο δεύτερο μέρος του μαθήματος, παρουσιάζονται τα ακόλουθα:

  • Μέθοδοι έρευνας στο Ψηφιακό Περιβάλλον και τα Ψηφιακά Συστήματα
  • Εισαγωγή στην πειραματική μεθοδολογία χρησιμοποιώντας προηγμένα επιστημονικά εργαλεία (π.χ., παρακολούθηση ματιών)
  • Αρχιτεκτονική Πληροφοριών Σχεδιαστική Σκέψη
  • Αρχές σχεδιασμού:
    • Ιστότοποι
    • Εφαρμογές βασισμένες στο σχέδιο eSostac και IMC (Integrated Marketing Communications)
    • Ο Ψηφιακός Καταναλωτής - Χρήστης

Μαθησιακά αποτελέσματα

Οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος:

  • Έχουν αποδεδειγμένη γνώση και κατανόηση θεμάτων στον ανθρωποκεντρικός σχεδιασμός ψηφιακών συστημάτων (ιστοσελίδας, εφαρμογής κα) με κριτήριο την διαμόρφωση αποτελεσματικής επικοινωνίας μεταξύ του Χρήστη και των Η/Υ. Η αποκτηθείσα γνώση τους υποστηρίζεται από επιστημονικά εγχειρίδια προχωρημένου επιπέδου, περιλαμβάνει και απόψεις που προκύπτουν από σύγχρονες εξελίξεις στην αιχμή συγκεκριμένου γνωστικού πεδίου.
  • Είναι σε θέση να χρησιμοποιούν τη γνώση και την κατανόηση που απέκτησαν με τρόπο που δείχνει επαγγελματική προσέγγιση της εργασίας ή του επαγγέλματός τους και διαθέτουν ικανότητες που κατά κανόνα αποδεικνύονται με την ανάπτυξη και υποστήριξη επιχειρημάτων και την επίλυση προβλημάτων στο πλαίσιο στον ανθρωποκεντρικός σχεδιασμός ψηφιακών συστημάτων και της διαμόρφωσης προϋποθέσεων που θα εγκαταστήσει μία αποτελεσματική επικοινωνία. Ως αποτέλεσμα θα είναι η διαμόρφωση βάσης συστηματικών χρηστών διασφαλίζοντας έτσι μία μακροχρόνια βιωσιμότητα και κερδοφορία στην ιστοσελίδα ή και την εφαρμογή.
  • Έχουν την ικανότητα να συγκεντρώνουν και να ερμηνεύουν συναφή στοιχεία για να διαμορφώνουν κρίσεις που περιλαμβάνουν προβληματισμό σε συναφή κοινωνικά, επιστημονικά ή ηθικά ζητήματα που αναφέρονται στον ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό ψηφιακών συστημάτων και στην αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ ανθρώπου και υπολογιστή.
  • Είναι σε θέση να κοινοποιούν αποτελεσματικά πληροφορίες, ιδέες, προβλήματα και λύσεις που αφορούν στον σχεδιασμό διεπαφών στο σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον τόσο σε ειδικευμένο όσο και σε μη εξειδικευμένο κοινό.
  • Έχουν αναπτύξει εκείνες τις δεξιότητες απόκτησης γνώσεων, που τους χρειάζονται για να συνεχίσουν σε περαιτέρω σπουδές με μεγάλο βαθμό αυτονομίας στους τομείς της Εμπειρίας Χρήστη. Κυβερνοψυχολογίας, Διαδραστικής επικοινωνίας, Έρευνας στο σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον, αρχιτεκτονικής της πληροφορίας και οργάνωση περιεχομένου.