Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προϊόντων
Περιεχόμενο μαθήματος
Το μάθημα θα εξοπλίσει τους φοιτητές με την βασική κατανόηση και τις βασικές γνώσεις σχετικά με το σχεδιασμό προϊόντων, την ανάπτυξη νέων προϊόντων, καθώς και τη διαχείριση και τη στρατηγική σημασία αυτών των διαδικασιών. Η έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη πρακτικών δεξιοτήτων που σχετίζονται με τη διαχείριση των προϊόντων από τις προοπτικές του βιομηχανικού σχεδιασμού και της μηχανικής των προϊόντων. Το μάθημα έχει μια διεπιστημονική βάση, η οποία βασίζεται στην καινοτομία και στη συνέχεια ενσωματώνει τις έννοιες και τις μεθόδους της αισθητικής, της σημειολογίας, της λειτουργικότητας του σχεδιασμού, της διαχείρισης της τεχνολογίας, της user-led innovation, της παραγωγής, της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, της εργονομίας, της οργάνωσης και της στρατηγικής.
Ο στόχος είναι να προτείνει ένα ισορροπημένο μείγμα δημιουργικών τεχνικών και διαχειριστικών πτυχών του θέματος.
Ο συνδυασμός των παιδαγωγικών μεθόδων -διαλέξεις, ασκήσεις, μελέτες περιπτώσεων, επισκέψεις και ομαδική εργασία- θα καλλιεργήσει την ικανότητα ανεξάρτητης μάθησης των φοιτητών που απαιτείται για να κατανοήσουν την πολυπλοκότητα του σχεδιασμού και της ανάπτυξης προϊόντων.
Μαθησιακά αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
- Κατανοούν τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη προϊόντων, συνδυάζοντας δημιουργική σκέψη, αισθητική ευαισθητοποίηση, τεχνολογική λογική, κατανόηση των πελατών / της αγοράς και στρατηγική σκέψη
- Εφαρμόσουν μεθόδους, εργαλεία και λογισμικά σχεδιασμού και διαχείρισης ανάπτυξης νέων προϊόντων
- Διαχειριστούν και να εκτελέσουν έργα και διαδικασίες σχεδιασμού προϊόντων.
- Αναλύουν και να αξιολογούν τη σημασία του σχεδιασμούπροϊόντων για την καινοτομία γενικά και ιδιαίτερα όσον αφορά την ανθρωποκεντρική σχεδίαση, τον αειφόρο και οικολογικό σχεδιασμό και τα μοντέλα ανοιχτής καινοτομίας,
- Αναλύουν και να κατανοούν τη τεχνολογία, την εκβιομηχάνιση και τις αγορές που σχετίζονται με το σχεδιασμό και την ανάπτυξη προϊόντων.