Διοίκηση Ποιότητας

Κωδικός: 
8130
Εξάμηνο: 
6ο
Μαθήματα Κατευθύνσεων

Περιεχόμενο μαθήματος

  • Ορισμός βασικών εννοιών της διαχείρισης ποιότητας: Το τρίγωνο ποιότητας - κόστους - χρόνου, εξέλιξη της διοίκησης ποιότητας, ποιότητα σχεδιασμού και ποιότητα συμμόρφωσης, τι σημαίνει ολική ποιότητα.
  • Στατιστικός έλεγχος διεργασιών – ΣΕΔ: Μέτρηση ποιότητας - πού και πώς, ΣΕΔ - προέλευση, απόψεις και μαθηματικά θεμέλια, διαγράμματα ελέγχου και ικανότητα διεργασίας, μελέτες περιπτώσεων.
  • Επισκόπηση των εργαλείων και μεθόδων διαχείρισης ποιότητας: Διαγνωστικό ποιότητας, διάγραμμα αιτίου-αποτελέσματος, σχέδιο δράσης, ανάλυση Paretο.
  • Πανόραμα των προγραμμάτων ποιότητας: Παρουσίαση διαφορετικών προτύπων ποιότητας και "πλαίσια αρίστευσης", διαδικασίες ποιότητας, έλεγχος προτύπων ποιότητας.
  • Στρατηγική, οργάνωση και διαχείριση ανθρώπινων πόρων για την διοίκηση ποιότητας: Οργανωσιακή δομή, έννοια της κουλτούρας, ηγεσία, διαχείριση αλλαγής, δυναμική των ομάδων.

Μαθησιακά αποτελέσματα

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

  • Περιγράφουν καν να προσδιορίσουν τις βασικές έννοιες της ποιότητας και της διοίκησης ποιότητας.
  • Κατανοούν και να εξηγούν πως η ποιότητα συμβάλλει στην επίτευξη στόχων και στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
  • Εφαρμόσουν βασικές τεχνικές διοίκησης ποιότητας συμπεριλαμβανημένο τον στατιστικό έλεγχο διεργασιών.
  • Σχεδιάσουν και να αναπτύσσουν διεργασίες ποιότητας σύμφωνα με πρότυπα και πλαίσια αρίστευσης (ISO 9001, EFQM)
  • Συγκρίνουν και να αξιολογούν προσεγγίσεις και συστήματα διοίκησης ποιότητας σε μελέτες περίπτωσης.