Διοίκηση Ποιότητας
Κωδικός:
8130
Εξάμηνο:
6ο
Μαθήματα Κατευθύνσεων
Διδάσκων:
Περιεχόμενο μαθήματος
- Ορισμός βασικών εννοιών της διαχείρισης ποιότητας: Το τρίγωνο ποιότητας - κόστους - χρόνου, εξέλιξη της διοίκησης ποιότητας, ποιότητα σχεδιασμού και ποιότητα συμμόρφωσης, τι σημαίνει ολική ποιότητα.
- Στατιστικός έλεγχος διεργασιών – ΣΕΔ: Μέτρηση ποιότητας - πού και πώς, ΣΕΔ - προέλευση, απόψεις και μαθηματικά θεμέλια, διαγράμματα ελέγχου και ικανότητα διεργασίας, μελέτες περιπτώσεων.
- Επισκόπηση των εργαλείων και μεθόδων διαχείρισης ποιότητας: Διαγνωστικό ποιότητας, διάγραμμα αιτίου-αποτελέσματος, σχέδιο δράσης, ανάλυση Paretο.
- Πανόραμα των προγραμμάτων ποιότητας: Παρουσίαση διαφορετικών προτύπων ποιότητας και "πλαίσια αρίστευσης", διαδικασίες ποιότητας, έλεγχος προτύπων ποιότητας.
- Στρατηγική, οργάνωση και διαχείριση ανθρώπινων πόρων για την διοίκηση ποιότητας: Οργανωσιακή δομή, έννοια της κουλτούρας, ηγεσία, διαχείριση αλλαγής, δυναμική των ομάδων.
Μαθησιακά αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
- Περιγράφουν καν να προσδιορίσουν τις βασικές έννοιες της ποιότητας και της διοίκησης ποιότητας.
- Κατανοούν και να εξηγούν πως η ποιότητα συμβάλλει στην επίτευξη στόχων και στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
- Εφαρμόσουν βασικές τεχνικές διοίκησης ποιότητας συμπεριλαμβανημένο τον στατιστικό έλεγχο διεργασιών.
- Σχεδιάσουν και να αναπτύσσουν διεργασίες ποιότητας σύμφωνα με πρότυπα και πλαίσια αρίστευσης (ISO 9001, EFQM)
- Συγκρίνουν και να αξιολογούν προσεγγίσεις και συστήματα διοίκησης ποιότητας σε μελέτες περίπτωσης.