Απασχολησιμότητα στην Ψηφιακή Εποχή

Κωδικός: 
5788
Εξάμηνο: 
8o
Μαθήματα Επιλογής
Διδάσκων: 

Περιεχόμενο του μαθήματος:

Το μάθημα «Απασχολησιμότητα στην Ψηφιακή Εποχή» έχει σχεδιαστεί για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής και να ενισχύσει τις επιθυμητές δεξιότητες και συμπεριφορές για είσοδο και παραμονή στον χώρο εργασίας, με άλλα λόγια, για την ανάπτυξη της απασχολησιμότητας των φοιτητών. Το μάθημα «Απασχολησιμότητα στην Ψηφιακή Εποχή», ακολουθεί μια προσέγγιση βασισμένη σε διαλέξεις-συζητήσεις και δραστηριότητες που έχουν ως σκοπό να αυξήσουν τη γνώση των φοιτητών για τις προσδοκίες των εργοδοτών και το εργασιακό περιβάλλον και να καλλιεργήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες, όπως τεχνικές αναζήτησης εργασίας, δικτύωση, απόδοση στη συνέντευξη και σε άλλες δοκιμασίες/μεθόδους επιλογής προσωπικού, ώστε να τους βοηθήσουν να εισέλθουν στην ολοένα και περισσότερο ανταγωνιστική αγορά εργασίας.

Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι συμμετέχοντες θα πρέπει:

  1. Να κατανοήσουν την σύγχρονη αγορά εργασίας.
  2. Να εφαρμόζουν κατάλληλες συμπεριφορές και να επικοινωνούν αποτελεσματικά στο χώρο εργασίας.
  3. Να αναπτύξουν δεξιότητες αναζήτησης εργασίας.
  4. Να κατανοήσουν πώς να δημιουργούν και να προβάλουν ένα επαγγελματικό προφίλ στην ψηφιακή εποχή.
  5. Να αναγνωρίζουν και να παρουσιάζουν αποτελεσματικά τις δεξιότητες και τις ικανότητές τους στη συνέντευξη επιλογής.
  6. Να κατανοήσουν την σύνδεση μεταξύ θεωρίας και πράξης.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

  • Cedefop. (2015). Skills, qualifications and jobs in the EU: the making of a perfect match? Evidence from Cedefop’s European skills and jobs survey. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
  • Joan, Κ., Ruth, V. (2003). Τα Βήματα για μια Επιτυχημένη Σταδιοδρομία. Εκδόσεις Γ.ΠΑΡΙΚΟΣ & ΣΙΑ ΕΕ.
  • Marr, B. (2022). Future skills: The 20 skills and competencies everyone needs to succeed in a digital world. John Wiley & Sons.
  • Neugebauer, J. & Evans-Brain, J. (2016). Employability: Making the Most of Your Career Development (Sage Study Skills Series). First Edition. Sage Publications.
  • Trought, F. (2016). Brilliant Employability Skills: How to stand out from the crowd in the graduate job market (Brilliant Business). FT Press; 2nd Edition.

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Γραπτή εξέταση: 60%.

Οι ερωτήσεις θα εξετάζουν την κατανόηση του περιεχομένου του μαθήματος και την εφαρμογή του σε πραγματικές συνθήκες. 

Εργασίες-παρουσιάσεις: 40%

Οι συμμετέχοντες  καλούνται να συμμετέχουν σε μια σειρά από δραστηριότητες, εργασίες και παρουσιάσεις που αφορούν την αναζήτηση εργασίας και τη συνέντευξη επιλογής.

Περιεχόμενο του μαθήματος:

Το μάθημα «Απασχολησιμότητα στην Ψηφιακή Εποχή» έχει σχεδιαστεί για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής και να ενισχύσει τις επιθυμητές δεξιότητες και συμπεριφορές για είσοδο και παραμονή στον χώρο εργασίας, με άλλα λόγια, για την ανάπτυξη της απασχολησιμότητας των φοιτητών. Το μάθημα «Απασχολησιμότητα στην Ψηφιακή Εποχή», ακολουθεί μια προσέγγιση βασισμένη σε διαλέξεις-συζητήσεις και δραστηριότητες που έχουν ως σκοπό να αυξήσουν τη γνώση των φοιτητών για τις προσδοκίες των εργοδοτών και το εργασιακό περιβάλλον και να καλλιεργήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες, όπως τεχνικές αναζήτησης εργασίας, δικτύωση, απόδοση στη συνέντευξη και σε άλλες δοκιμασίες/μεθόδους επιλογής προσωπικού, ώστε να τους βοηθήσουν να εισέλθουν στην ολοένα και περισσότερο ανταγωνιστική αγορά εργασίας.

Μαθησιακά Αποτελέσματα:

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι συμμετέχοντες θα πρέπει:

  1. Να κατανοήσουν την σύγχρονη αγορά εργασίας.
  2. Να εφαρμόζουν κατάλληλες συμπεριφορές και να επικοινωνούν αποτελεσματικά στο χώρο εργασίας.
  3. Να αναπτύξουν δεξιότητες αναζήτησης εργασίας.
  4. Να κατανοήσουν πώς να δημιουργούν και να προβάλουν ένα επαγγελματικό προφίλ στην ψηφιακή εποχή.
  5. Να αναγνωρίζουν και να παρουσιάζουν αποτελεσματικά τις δεξιότητες και τις ικανότητές τους στη συνέντευξη επιλογής.
  6. Να κατανοήσουν την σύνδεση μεταξύ θεωρίας και πράξης.

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

  • Cedefop. (2015). Skills, qualifications and jobs in the EU: the making of a perfect match? Evidence from Cedefop’s European skills and jobs survey. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
  • Joan, Κ., Ruth, V. (2003). Τα Βήματα για μια Επιτυχημένη Σταδιοδρομία. Εκδόσεις Γ.ΠΑΡΙΚΟΣ & ΣΙΑ ΕΕ.
  • Marr, B. (2022). Future skills: The 20 skills and competencies everyone needs to succeed in a digital world. John Wiley & Sons.
  • Neugebauer, J. & Evans-Brain, J. (2016). Employability: Making the Most of Your Career Development (Sage Study Skills Series). First Edition. Sage Publications.
  • Trought, F. (2016). Brilliant Employability Skills: How to stand out from the crowd in the graduate job market (Brilliant Business). FT Press; 2nd Edition.

Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης:

Γραπτή εξέταση: 60%.

Οι ερωτήσεις θα εξετάζουν την κατανόηση του περιεχομένου του μαθήματος και την εφαρμογή του σε πραγματικές συνθήκες. 

Εργασίες-παρουσιάσεις: 40%

Οι συμμετέχοντες  καλούνται να συμμετέχουν σε μια σειρά από δραστηριότητες, εργασίες και παρουσιάσεις που αφορούν την αναζήτηση εργασίας και τη συνέντευξη επιλογής.