Διαχείριση Ψηφιακού Περιεχομένου και Επικοινωνίας Ανθρώπου-Υπολογιστή
ΛΕΚΑΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Περιεχόμενο
Η διαχείριση του Ψηφιακού Περιεχομένου έτσι ώστε να καταστεί αποτελεσματική η επικοινωνία μεταξύ Ανθρώπου και Υπολογιστή. Η ραγδαία αύξηση του όγκου των πληροφοριών οι οποίες παρέχονται με τη μορφή ψηφιακού περιεχομένου προσβάσιμου μέσα από διαφορετικές εφαρμογές αλλά και διαφορετικές πλατφόρμες έχει αναδείξει την ανάγκη διαχείρισής του έτσι ώστε να λαμβάνεται από τον τελικό χρήστη με αποτελεσματικό και εύχρηστο τρόπο.
Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
Οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος:
• Έχουν αποδεδειγμένη γνώση και κατανόηση θεμάτων στον ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό ψηφιακών συστημάτων (ιστοσελίδας, εφαρμογής κα) με κριτήριο την διαμόρφωση αποτελεσματικής επικοινωνίας μεταξύ του Χρήστη και των Η/Υ. Η αποκτηθείσα γνώση τους υποστηρίζεται από επιστημονικά εγχειρίδια προχωρημένου επιπέδου, περιλαμβάνει και απόψεις που προκύπτουν από σύγχρονες εξελίξεις στην αιχμή συγκεκριμένου γνωστικού πεδίου.
• Είναι σε θέση να χρησιμοποιούν τη γνώση και την κατανόηση που απέκτησαν με τρόπο που δείχνει επαγγελματική προσέγγιση της εργασίας ή του επαγγέλματός τους και διαθέτουν ικανότητες που κατά κανόνα αποδεικνύονται με την ανάπτυξη και υποστήριξη επιχειρημάτων και την επίλυση προβλημάτων στο πλαίσιο στον ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό ψηφιακών συστημάτων και της διαμόρφωσης προϋποθέσεων που θα εγκαταστήσει μία αποτελεσματική επικοινωνία. Ως αποτέλεσμα θα είναι η διαμόρφωση βάσης συστηματικών χρηστών διασφαλίζοντας έτσι μία μακροχρόνια βιωσιμότητα και κερδοφορία στην ιστοσελίδα ή και την εφαρμογή.
• Έχουν την ικανότητα να συγκεντρώνουν και να ερμηνεύουν συναφή στοιχεία για να διαμορφώνουν κρίσεις που περιλαμβάνουν προβληματισμό σε συναφή κοινωνικά, επιστημονικά ή ηθικά ζητήματα που αναφέρονται στον ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό ψηφιακών συστημάτων και στην αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ ανθρώπου και υπολογιστή.
• Είναι σε θέση να κοινοποιούν αποτελεσματικά πληροφορίες, ιδέες, προβλήματα και λύσεις που αφορούν στον σχεδιασμό διεπαφών στο σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον τόσο σε ειδικευμένο όσο και σε μη εξειδικευμένο κοινό.
• Έχουν αναπτύξει εκείνες τις δεξιότητες απόκτησης γνώσεων που τους χρειάζονται, για να συνεχίσουν σε περαιτέρω σπουδές με μεγάλο βαθμό αυτονομίας στους τομείς της Εμπειρίας Χρήστη. Κυβερνοψυχολογίας, Διαδραστικής επικοινωνίας, Έρευνας στο σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον, αρχιτεκτονικής της πληροφορίας και οργάνωση περιεχομένου.
Βιβλιογραφία
· Albert, B., & Tullis, T. (2022). Measuring the User Experience: Collecting, Analyzing, and Presenting UX Metrics. Morgan Kaufmann.
· MacKenzie, I. S. (2024). Human-computer interaction: An empirical research perspective.
· Unger, R., & Chandler, C. (2023). A Project Guide to UX Design: For user experience designers in the field or in the making. New Riders.
· Albert, B., & Tullis, T. (2022). Measuring the User Experience: Collecting, Analyzing, and Presenting UX Metrics. Morgan Kaufmann.
· Norman, K. L. (2017). Cyberpsychology: An introduction to human-computer interaction. Cambridge university press.
· Norman, D. (2007). Emotional design: Why we love (or hate) everyday things.
· Norman, D. (2013). The design of everyday things: Revised and expanded edition. Basic books. Εγχειρίδια μαθήματος
· Dix, A., Finlay, J., Abowd, G., Beale., R.. Επικοινωνία Ανθρώπου - Υπολογιστή. Μ.
· Γκιούρδας, Αθήνα 2003 (?).
· Δημοσθένης Ακουμιανάκης, Διεπαφή Χρήστη-Υπολογιστή: μια σύγχρονη προσέγγιση, εκδόσεις. Κλειδάριθμος, 2006










Πατησίων 76
+30 (210) 8203101-3, -427
