Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Υλικό
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΣ
Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
- Αναγνωρίζουν, περιγράφουν και διακρίνουν τη θεωρία και τις πρακτικές πλευρές των μεθοδολογιών Phenomenon-based Learning, Design-Oriented Pedagogy και Learning by Collaborative Design
- Εξετάζουν και επιλύουν προβλήματα του πραγματικού κόσμου με οικονομικές, τεχνολογικές και κοινωνικές διαστάσεις συνδυάζοντας τη γνωστική τους περιοχή με τους παιδαγωγικούς στόχους
- Σχεδιάζουν και οργανώνουν εκπαιδευτικά έργα με τη χρήση διαγραμμάτων GANTT και εννοιολογικών χαρτών.
- Ανακαλύπτουν, αναλύουν και ταξινομούν πληροφορίες και πόρους από τον παγκόσμιο ιστό με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων και να εκτιμήσουν την αξία της συνεργασίας μέσα σε ένα σύγχρονο τεχνολογικό πλαίσιο με προηγμένα ψηφιακά εργαλεία.
- Συνδυάζουν, συνθέτουν, εξηγούν, αξιολογούν και παρουσιάζουν πληροφορίες με ψηφιακά μέσα, να παράγουν ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό και να δημιουργούν ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα.
- Κατανοούν θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας και ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων, να διαμοιράζουν ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό και να δημιουργούν εκπαιδευτικές κοινότητες χρησιμοποιώντας ψηφιακά εργαλεία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Αναγνωρίζουν και διακρίνουν τη χρήση των συστημάτων εκπαιδευτικού λογισμικού (LMS) και των Μαζικών Ελεύθερων Διαδικτυακών μαθημάτων (Massive Open Online Course - MOOCs)
Περιεχόμενο του μαθήματος
Σύγχρονες μεθοδολογίες εκπαίδευσης: Design-oriented pedagogy (DOP), Phenomenon Based Learning (PhenoBL) και Learning by Collaborative Design (LCD). Οργάνωση, διαχείριση και σχεδιασμός εκπαιδευτικών έργων. Διαγράμματα GANTT και εννοιολογικοί χάρτες. Εισαγωγή στις ΤΠΕ. Τεχνολογίες Web, Web 2.0, Σημασιολογικός Ιστός (Web 3.0). Αναζήτηση, εύρεση, διαμοιρασμός και οργάνωση πληροφοριών στον Παγκόσμιο Ιστό. Ψηφιακά εργαλεία παρουσιάσεων. Δημιουργία και χρήση ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού. Εισαγωγή και επεξεργασία κειμένου, ήχου, βίντεο και συγχρονισμός. Βιντεοδιαλέξεις και Ψηφιακή αφήγηση. Εγγραφή οθόνης και παραγωγή σχολιασμένων παρουσιάσεων. Συνεργατική μάθηση. Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα. Δημιουργία μαθησιακών αντικειμένων. Μεταδεδομένα, και Εκπαιδευτικά μεταδεδομένα. Ψηφιακά μαθήματα. Υποδείγματα ψηφιακών μαθημάτων. Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης. Σύγχρονη και Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση. Διαμοιρασμός εκπαιδευτικού υλικού και δημιουργία εκπαιδευτικών κοινοτήτων. Μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μαζικά ελεύθερα διαδικτυακά μαθήματα (MOOCs). Πνευματική ιδιοκτησία και Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι (ΑΕΠ).
Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη
- Σύγχρονες παιδαγωγικές μεθοδολογίες και εκπαιδευτική τεχνολογία, Αθ. Ανδρούτσος, Πανεπιστημιακές Σημειώσεις, ΟΠΑ, 2016.
- Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικό Λογισμικό, Σταύρος Ν. Δημητριάδης, Εκδ. Τζιόλα, 2014.
- Εκπαιδευτικά περιβάλλοντα διαδικτύου, Θ. Τσιάτσος, Εκδόσεις Κάλλιπος, 2015.
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι
Διαλέξεις (4 ώρες εβδομαδιαίως) και ατομικές και ομαδική εργασία.
Μέθοδοι αξιολόγησης/βαθμολόγησης
Ο τελικός βαθμός είναι ο βαθμός της ομαδικής εργασίας (με βάρος 80%) και της παρουσίασης (με βάρος 20%).










Πατησίων 76
+30 (210) 8203101-3, -427
